§ 1 Postanowienia ogólne
1. Niniejszy regulamin określa w szczególności:
a. zasady przyznania konta w usłudze Google G Suite dla Szkół i Uczelni,
b. zasady korzystania z konta w usłudze Google G Suite dla Szkół i Uczelni przez uczniów,
c. zakres i uprawnienia dyrektora szkoły, nauczycieli i administratora, dotyczące kont w usłudze Google G Suite dla Szkół i Uczelni,
d. postanowienia końcowe.
2. Usługa Google G Suite dla Szkół i Uczelni to zintegrowane rozwiązanie do komunikacji i współpracy, w ramach którego Google oferuje udostępnianie usługi poczty e-mail, kalendarza, czatu, dysku i innych działających w oparciu o tzw. chmurę.
3. Administratorem danych osobowych udostępnionego konta powiązanego z domeną zsp1wieprz.pl jest Dyrektor Szkoły.
4. Użytkowanie przez uczniów konta w oparciu o rozwiązania Google G Suite dla Szkół i Uczelni wiąże się z akceptacją Warunków korzystania z usługi Google oraz Polityki prywatności Google.
§ 2 Zasady przyznania uczniowi konta w usłudze Google Suite dla Szkół i Uczelni
1. Uczeń Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 1 im. Jana Pawła II w Wieprzu, począwszy od oddziału klasy pierwszej, otrzymuje dostęp do konta w usłudze Google G Suite dla Szkół i Uczelni, które będzie utworzone w sub-domenie imie.nazwisko@uczen.zsp1wieprz.pl (bez znaków diakrytycznych) na czas edukacji w Szkole.
2. W przypadku powtórzenia się nazwy użytkownika (imię.nazwisko), na jej końcu stawiana jest kolejna liczba naturalna.
3. Utworzenie konta jest pomocne do realizacji wymagań z podstawy programowej kształcenia ogólnego z zajęć informatyki oraz innych przedmiotów szkolnych.
4. Utworzenie oraz użytkowanie konta w usłudze Google G Suite dla Szkół i Uczelni przez ucznia wiąże się z:
a. wyrażeniem zgody jego rodziców (prawnych opiekunów) na założenie i używanie konta w usłudze Google G Suite dla Szkół i Uczelni,
b. akceptacją przez ucznia postanowień niniejszego regulaminu,
c. z przyczyny gwałtownego rozprzestrzeniania się koronawirusa nie możemy uzyskać od Państwa pisemnej zgody na założenie konta i przetwarzanie danych osobowych prosimy o przekazanie na maila informacji jeżeli ktoś z Państwa nie wyraża zgody (sprzeciw) na założenie konta gmail i przetwarzania danych osobowych, w terminie do 1.04.2020 r.
Brak wyrażenia zgody będzie wiązał się z koniecznością podania przez rodzica jego prywatnego adresu mailowego a także zapewnienie, że dziecko będzie miało dostęp do materiałów jakie będą przesyłane na adres rodzica.
5. Osoby zarządzające kontami uczniów (administrator, nauczyciele) w usłudze Google G Suite dla Szkół i Uczelni wyznacza Dyrektor Szkoły.
6. Osoby zarządzający kontami (nauczyciele) przekazują uczniom szczegóły dotyczące pierwszego logowania oraz hasła startowe.
§ 3 Zasady korzystania z usługi Google Suite dla Szkół i Uczelni przez uczniów
1. Konto w usłudze Google G Suite dla Szkół i Uczelni może być wykorzystywane przez ucznia między innymi w celu:
a. realizacji wymagań podstawy programowej kształcenia ogólnego z informatyki;
b. wykorzystania jako jednego z narzędzi do realizacji wymagań podstawy programowej kształcenia ogólnego z innych przedmiotów;
c. komunikacji z innymi uczniami i nauczycielami Szkoły.
2. Użytkownik zobowiązuje się w szczególności do:
a. wykorzystywania konta zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, normami społecznymi i obyczajowymi, postanowieniami niniejszego Regulaminu oraz zasadami netykiety;
b. działania w sposób nie naruszający praw innych użytkowników (takich jak prawo do ochrony prywatności i wizerunku),
c. nie rozsyłania z konta niechcianej przez innych użytkowników korespondencji (spamu),
d. nieużywania konta usługi do nielegalnego udostępniania plików,
e. nieprzenoszenia na osoby trzecie prawa do korzystania z konta.
3. Dostęp do konta możliwy jest za pomocą przeglądarki internetowej na stronie http://mail.google.com/a/zsp1wieprz.pl lub http://google.pl
4. Przy pierwszym logowaniu do konta uczeń zobowiązany jest do zmiany hasła startowego.
5. Z uwagi na bezpieczeństwo systemu oraz danych osobowych hasło musi być tajne, to znaczy znane wyłącznie użytkownikowi (w przypadku uczniów również rodzicowi lub opiekunowi prawnemu). W przypadku odtajnienia hasła należy je niezwłocznie zmienić na nowe w odpowiednich opcjach systemu.
6. Hasło nie może być zbyt proste lub oczywiste do odgadnięcia przez osoby trzecie. Musi spełniać warunki:
a. składać się z co najmniej 8 znaków,
b. zawierać co najmniej 1 dużą literę,
c. zawierać co najmniej 1 małą literę,
d. zawierać co najmniej 1 cyfrę lub znak specjalny, np. %$#* itp.
§ 4 Zakres i uprawnienia Dyrektora dotyczące kont w usłudze Google G Suite dla Szkół i Uczelni
1. Z uwagi na konieczność zapewnienia ochrony interesu i bezpieczeństwa Szkoły Dyrektor ma prawo kontrolować wszystkie działania związane z użytkowaniem przez uczniów kont w usłudze Google G Suite dla Szkół i Uczelni .
2. Dyrektor może zlecić kontrolę działań użytkownika - ucznia administratorowi systemu oraz nauczycielom;
3. Kontrola odbywa się z poszanowaniem prawa do prywatności i ochrony danych.
§ 5 Postanowienia końcowe
1. Dyrektor Szkoły ma prawo do:
a. zmian postanowień niniejszego Regulaminu,
b. usuwania kont uczniów, którzy przestają być uczniami szkoły w terminie do jednego miesiąca od zakończenia zajęć edukacyjnych,
c. zablokowania kont uczniów w przypadku:
• wykorzystania ich w sposób niezgodny z przeznaczeniem,
• sprzeczny z interesem szkoły;
• naruszenia postanowień niniejszego Regulaminu,
• naruszania ogólnie przyjętych zasady współistnienia użytkowników sieci Internet;
• naruszenia innych regulaminów i Statutu Szkoły.
2. W przypadku rażącego naruszenia Regulaminu Dyrektor Szkoły ma prawo do zastosowania kar przewidzianych w Statucie Szkoły.
3. W przypadku podejrzenia łamania prawa przez użytkownika - ucznia Dyrektor Szkoły ma prawo do zawiadomienia Policji.
4. W sytuacjach nieuregulowanych niniejszym regulaminem decyzje podejmuje Dyrektor Szkoły.
5. Niniejszy Regulamin obowiązuje od 1.04.2020 r.